۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۳۰۴۴۳

 مراسم گرامیداشت رحلت امام خمینی در حرم ثامن الحجج برگزار شد

مراسم گرامیداشت ارتحال ملکوتی بزرگ مرد تاریخ، بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی برگزار شد.
 مراسم گرامیداشت رحلت امام خمینی در حرم ثامن الحجج برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم گرامیداشت ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) همزمان با شب چهاردهم خرداد در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) برگزار شد.

 

این مراسم که از نخستین ساعات شب گذشته با حضور خیل کثیری از عشاق و ولایتمداران در حرم مطهر رضوی آغاز شده بود تا ساعات پایانی شب ادامه یافت.

 

تبیین «باید و نباید های امام خمینی» از سوی آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، مرثیه سرایی و شعرخوانی در مدح و منقبت آن بزرگ مرد تاریخ از جمله برنامه های قبل از نماز مغرب بود.

 

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد با موضوع « امام خمینی، اخلاق و سیاست» و مرثیه سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت نیز از جمله بخش های پس از نماز مغرب و عشا در جمع زائران و مجاوران رضوی بود.

 

برپایی محفل قرآن

برپایی محفل قرآنی به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل و پنجاه و سومین سالگرد شهدای گرانقدر 15 خرداد 1342 از دیگر برنامه های شب گذشته بود.

 

در این محفل که در رواق بزرگ امام خمینی دایر شد، مهدی تقی پور، جلیل اشرفی و حمید شاکرنژاد، قاریان ممتاز کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام وحی و گروه فدک الزهراء به اجرای تواشیح پرداختند.

 

زائران غیر ایرانی نیز یاد و خاطره امام را به عنوان کسی که دنیا را متحول و دگرگون ساخت در رواق های دارالمرحمه، غدیر و کوثر با سخنرانی و مرثیه سرایی را گرامی داشتند.//203/ب/1308

ارسال نظرات